Amprenta: detaliile furnizorului de servicii (vânzător, companie)

Nume: Enegy4U Trading and Service Provider Limited Liability Company (denumită în continuare Energy4U Kft.)

Sediul central: 6000 Kecskemét, Nagy Lajos király körút 29/B

Adresa poștală: 6000 Kecskemét, Nagy Lajos király körút 29/B

Autoritatea de înregistrare: Cégbírósága Kecskeméti Törvényszék

Numărul de înregistrare al societății: 03-09-1241732

Număr de identificare fiscală: 22944180-2-03

Reprezentant: Katalin Kiszely

Număr de telefon: +36 30 600 1304

E-mail: info@champagneforyou.hu

Site web: http://www.champagneforyou.hu

Bankszámlaszám: 11732002-23556777

Detalii privind furnizorul de găzduire

Nume: Tárhely.Eu Kft.

Sediu: 1144 Budapesta, Ormánság utca 4. X. em. 241.

Contact: support@tarhely.eu

Site web: www.tarhely.eu

Concepte

Bunuri: bunurile oferite spre vânzare pe site-ul web:

bunurile corporale mobile, inclusiv apa, gazul și electricitatea ambalate în containere, butelii sau alte cantități sau capacități limitate; și

un bun mobil care încorporează sau este conectat la un conținut digital sau la un serviciu digital în așa fel încât, în absența conținutului digital sau a serviciului digital în cauză, bunul nu ar putea să își îndeplinească funcțiile (denumit în continuare “bunuri care încorporează elemente digitale”)

Bunuri care conțin elemente digitale: bunuri mobile care încorporează sau sunt conectate la conținut digital sau la un serviciu digital în așa fel încât, în absența conținutului digital sau a serviciului digital în cauză, bunurile nu ar putea să își îndeplinească funcțiile

Părți: vânzătorul și cumpărătorul în comun

Consumator: o persoană fizică care acționează în afara activității sale comerciale, profesionale, independente sau de afaceri

Contract de consum: un contract în care una dintre părți este un consumator

Funcționalitate: capacitatea unui bun, conținut digital sau serviciu digital care conține elemente digitale de a îndeplini funcțiile pentru care este destinat

Producător: producătorul bunurilor sau, în cazul bunurilor importate, importatorul care importă bunurile în Uniunea Europeană, precum și orice persoană care pretinde că este producătorul prin utilizarea numelui, a mărcii comerciale sau a altui semn distinctiv al bunurilor.

Interoperabilitate: capacitatea unui bun, a unui conținut digital sau a unui serviciu digital care conține elemente digitale de a funcționa cu hardware și software diferite de cele cu care este utilizat în mod obișnuit același tip de bun, conținut digital sau serviciu digital

Compatibilitate: capacitatea unui bun, a unui conținut digital sau a unui serviciu digital care conține elemente digitale de a funcționa cu hardware sau software cu care același tip de bun, conținut digital sau serviciu digital este utilizat în mod obișnuit, fără a fi necesară modificarea acestuia

Site web: acest site web, care este utilizat pentru încheierea contractului

Contract: Contract de vânzare între vânzător și cumpărător prin intermediul site-ului web și al poștei electronice

Suport durabil: orice dispozitiv care permite unui consumator sau unei întreprinderi să stocheze date care îi sunt adresate personal într-un mod care să fie accesibil în viitor, pentru o perioadă de timp adecvată scopurilor pentru care au fost destinate datele, și să afișeze datele stocate într-o formă neschimbată

Dispozitiv de comunicare la distanță: un dispozitiv care permite părților să facă o declarație contractuală în absența lor în scopul încheierii unui contract. Aceste mijloace includ, în special, materiale tipărite cu sau fără adresă, scrisori standard, anunțuri publicate în presă cu formulare de comandă, cataloage, telefoane, faxuri și dispozitive de acces la internet

Contract la distanță: un contract de consum încheiat fără prezența fizică simultană a părților în contextul unui sistem de vânzare la distanță organizat pentru furnizarea bunurilor sau serviciilor care fac obiectul contractului, în cazul în care părțile utilizează un mijloc de comunicare la distanță numai pentru a încheia contractul

Întreprindere: o persoană care acționează în cadrul profesiei sale, al activității sale independente sau al întreprinderii sale

Cumpărător/cumpărători: persoana care încheie un contract prin depunerea unei oferte de cumpărare prin intermediul site-ului

Standstill: pentru contractele încheiate între un consumator și o întreprindere (denumite în continuare “contracte cu consumatorii”), în conformitate cu Codul civil,

o garanție pentru executarea contractului pe care întreprinderea și-o asumă în mod voluntar pentru buna executare a contractului, în plus față de obligația sa legală sau în absența acesteia; și

garanția legală obligatorie

Prețul de cumpărare: contravaloarea de plătit pentru bunuri și furnizarea de conținut digital.

Legislație relevantă

Contractul este reglementat de dispozițiile legislației maghiare și, în special, de următoarele legi:

  • Legea CLV din 1997 privind protecția consumatorilor
  • Legea CVIII din 2007 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale serviciilor societății informaționale
  • Legea V din 2007 privind Codul civil

151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

  • Legea LXXVI din 1999 privind drepturile de autor
  • Legea CXII din 2007 privind dreptul la autodeterminare informațională și libertatea de informare

REGULAMENTUL (UE) 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 28 februarie 2018 privind combaterea restricțiilor teritoriale nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia, reședința sau domiciliul cumpărătorului pe piața internă și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2006/2004 și (UE) 2017/2394 și a Directivei 2009/22/CE

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

Decretul guvernamental nr. 373/2021 (VI. 30.) privind normele detaliate pentru contractele dintre consumatori și întreprinderi pentru vânzarea de bunuri, furnizarea de conținut digital și furnizarea de servicii digitale

Domeniul de aplicare al GTC, adoptare

Conținutul contractului încheiat între noi este reglementat de prezentele condiții generale (denumite în continuare “CG”), în plus față de dispozițiile legislației obligatorii aplicabile. În consecință, acești Termeni și condiții generale conțin drepturile și obligațiile dintre dumneavoastră și noi, condițiile contractului, termenele de executare, condițiile de livrare și plată, normele privind răspunderea și condițiile de exercitare a dreptului de retragere.

Informațiile tehnice necesare pentru utilizarea site-ului, care nu sunt incluse în prezentele TCG, sunt furnizate prin alte informații disponibile pe site.

Trebuie să citiți dispozițiile prezentelor TCG înainte de finalizarea comenzii.

Limba contractului, forma contractului

Limba contractelor reglementate de prezentele CGV este maghiara.

Contractele care fac obiectul prezentelor CGV nu sunt contracte scrise și nu sunt înregistrate de vânzător.

Prețuri

Prețurile sunt exprimate în HUF și includ TVA de 27%. Nu poate fi exclusă posibilitatea ca Vânzătorul să modifice prețurile din motive de politică comercială. Modificarea prețurilor nu se aplică contractelor deja încheiate. În cazul în care vânzătorul a indicat prețul în mod incorect, iar vânzătorul a primit o comandă, dar între părți nu s-a încheiat încă niciun contract, vânzătorul va acționa în conformitate cu clauza “Procedura în cazul unui preț incorect” din CGV.

Procedura în cazul unui preț incorect

Aceasta este considerată a fi o denaturare evidentă a prețului:

Preț 0 Ft,

un preț redus cu o reducere, dar cu indicarea incorectă a reducerii (de exemplu: un preț de 500 HUF pentru un articol de 1000 HUF cu o reducere de 20%).

În cazul unei indicații incorecte a prețului, vânzătorul oferă posibilitatea de a achiziționa bunurile la prețul real, în posesia căruia clientul poate decide dacă să comande bunurile la prețul real sau să anuleze comanda fără consecințe juridice negative.

Reclamații și căi de atac

Consumatorul poate depune reclamații privind bunurile sau activitățile vânzătorului la următoarele date de contact:

Telefon: +36 30 600 1304

Adresa de internet: http://www.champagneforyou.hu

E-mail: info@champagneforyou.hu

Consumatorul poate transmite întreprinderii, verbal sau în scris, o reclamație cu privire la comportamentul, activitatea sau omisiunea întreprinderii sau a unei persoane care acționează în interesul sau în numele întreprinderii în legătură directă cu comercializarea sau vânzarea de bunuri către consumatori.

Întreprinderea trebuie să investigheze imediat reclamația verbală și să o remedieze după caz. În cazul în care consumatorul nu este de acord cu soluționarea reclamației sau în cazul în care nu este posibilă investigarea imediată a reclamației, întreprinderea trebuie să ia imediat act de reclamație și de poziția sa cu privire la aceasta și, în cazul unei reclamații orale față în față, să înmâneze pe loc o copie a actului consumatorului. În cazul unei reclamații verbale comunicate prin telefon sau prin alt serviciu de comunicații electronice, consumatorul primește răspunsul pe fond în termen de cel mult 30 de zile, în conformitate cu dispozițiile aplicabile răspunsului la reclamația scrisă. În alte privințe, consumatorul acționează cu privire la reclamația scrisă după cum urmează. Cu excepția cazului în care se prevede altfel într-un act juridic direct aplicabil al Uniunii Europene, întreprinderea trebuie să răspundă în scris la reclamația scrisă în termen de 30 de zile de la primirea reclamației scrise, într-un mod care poate fi justificat pe fond, și să ia măsuri pentru comunicarea acestuia. Un termen mai scurt poate fi stabilit prin lege sau un termen mai lung prin statut. Întreprinderea trebuie să precizeze motivele respingerii plângerii. Întreprinderea trebuie să atribuie un număr unic de identificare oricărei reclamații verbale comunicate prin telefon sau prin comunicații electronice. Răspunsul trebuie să informeze clientul cu privire la posibilitatea de a face apel la organismul de conciliere.

Înregistrarea plângerii trebuie să includă următoarele:

numele și adresa consumatorului,

unde, când și cum a fost depusă plângerea,

o descriere detaliată a reclamației consumatorului, o listă a documentelor, înregistrărilor și a altor probe prezentate de consumator,

o declarație privind poziția întreprinderii cu privire la reclamația consumatorului, în cazul în care este posibilă o investigație imediată a reclamației,

semnătura persoanei care a întocmit raportul și, cu excepția cazului unei reclamații verbale făcute prin telefon sau prin alt serviciu de comunicare electronică, semnătura consumatorului,

locul și ora înregistrării procesului-verbal,

în cazul unei plângeri verbale depuse prin telefon sau prin alt serviciu de comunicații electronice, numărul unic de identificare al plângerii.

Întreprinderea trebuie să păstreze o înregistrare a plângerii și o copie a răspunsului timp de trei ani și să o prezinte autorităților de supraveghere la cererea acestora.

În cazul în care reclamația este respinsă, întreprinderea trebuie să informeze consumatorul în scris cu privire la autoritatea sau organismul de conciliere la care acesta poate înainta reclamația, în funcție de natura acesteia. Informațiile trebuie să includă, de asemenea, adresa, datele de contact telefonice și pe internet, precum și adresa poștală a autorității sau a organismului de conciliere competent în locul în care consumatorul își are reședința sau se află. Informațiile trebuie să includă, de asemenea, dacă întreprinderea va recurge la organismul de conciliere pentru a soluționa litigiul de consum. În cazul în care un litigiu de consum între vânzător și consumator nu este soluționat în timpul negocierilor, consumatorul are la dispoziție următoarele căi de atac:

Procedura de protecție a consumatorilor

Puteți depune o plângere la autoritățile pentru protecția consumatorilor. În cazul în care un consumator percepe o încălcare a drepturilor sale de consumator, acesta are dreptul de a depune o plângere la autoritatea pentru protecția consumatorilor din localitatea sa de reședință. După ce plângerea a fost examinată, autoritatea va decide dacă va iniția o procedură de protecție a consumatorilor. Autoritățile de protecție a consumatorilor de prim nivel sunt birourile guvernamentale din capitala și județul de reședință al consumatorului, a căror listă poate fi consultată aici: http://www.kormanyhivatal.hu/

Proceduri judiciare

Clientul are dreptul de a-și executa creanța rezultată din litigiul de consum în fața instanței în cadrul procedurilor civile în conformitate cu dispozițiile Legii V din 2013 privind Codul civil și ale Legii CXXX din 2016 privind Codul de procedură civilă.

Procedura organismului de conciliere

Vă rugăm să rețineți că puteți depune o reclamație de consum la noi. În cazul în care reclamația dvs. de consum este respinsă, aveți, de asemenea, dreptul de a vă adresa organismului de conciliere din locul în care locuiți sau stați: procedura de conciliere poate fi inițiată numai dacă consumatorul încearcă să soluționeze litigiul direct cu întreprinderea în cauză. Organismul de conciliere desemnat în cererea consumatorului este competent să ia măsuri în locul organismului competent, la cererea consumatorului.

Societatea are obligația de a coopera în cadrul procedurii de conciliere.

Aceasta include obligația întreprinderilor de a trimite un răspuns la solicitarea organismului de conciliere și obligația de a se prezenta în fața organismului de conciliere (“pentru a asigura prezența la audiere a unei persoane autorizate să încheie un acord de soluționare”).

În cazul în care sediul sau unitatea întreprinderii nu este înregistrată în județul în care se află camera care gestionează organismul de conciliere competent din punct de vedere teritorial, obligația întreprinderii de a coopera se extinde la oferirea posibilității consumatorului de a ajunge la o înțelegere scrisă în conformitate cu cererea acestuia, iar participarea la reuniunea de conciliere nu este obligatorie în cazul în care se trimite documentul scris care conține oferta de înțelegere.

În caz de încălcare a obligației de cooperare menționate mai sus, autoritatea pentru protecția consumatorilor are competența de a impune amenzi obligatorii întreprinderilor pentru încălcarea legii, neexistând posibilitatea de a renunța la amenzi. În plus față de Legea privind protecția consumatorilor, dispoziția relevantă din Legea privind întreprinderile mici și mijlocii a fost, de asemenea, modificată, astfel încât amenzile pot fi scutite pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Valoarea amenzii poate varia între 15 000 HUF și 500 000 HUF pentru întreprinderile mici și mijlocii, în timp ce pentru întreprinderile care nu sunt mici și mijlocii și care fac obiectul Legii contabilității, cu o cifră de afaceri anuală netă de peste 100 milioane HUF, amenda poate varia între 15 000 HUF și 5 % din cifra de afaceri anuală netă a întreprinderii, dar nu mai mult de 500 milioane HUF. Prin introducerea unei amenzi obligatorii, legiuitorul urmărește să consolideze cooperarea cu organismele de conciliere și să asigure participarea activă a întreprinderilor la procedura de conciliere.

Organismul de conciliere este responsabil de soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum. Sarcina organismului de conciliere este de a încerca să ajungă la un acord între părți pentru a soluționa litigiul de consum și, în cazul în care acest lucru nu reușește, de a se pronunța asupra cazului pentru a se asigura că drepturile consumatorilor sunt aplicate într-un mod simplu, rapid, eficient și rentabil. La cererea consumatorului sau a întreprinderii, organismul de conciliere oferă consiliere cu privire la drepturile și obligațiile consumatorului.

Procedurile organismului de conciliere sunt inițiate la cererea consumatorului. Cererea trebuie adresată în scris președintelui organismului de conciliere: cerința formei scrise poate fi îndeplinită prin scrisoare, telegramă, telex sau fax sau prin orice alt mijloc care permite destinatarului să stocheze permanent datele care îi sunt adresate pentru o perioadă de timp adecvată scopurilor pentru care au fost destinate datele și să afișeze datele într-o formă și cu un conținut neschimbate. Cererea trebuie să includă

numele, reședința sau domiciliul consumatorului,

denumirea, sediul social sau locul de desfășurare a activității întreprinderii implicate în litigiul de consum,

în cazul în care consumatorul a solicitat desemnarea organismului de conciliere competent în locul organismului competent,

o scurtă descriere a poziției consumatorului, a faptelor care o susțin și a dovezilor care o susțin,

o declarație a consumatorului care să ateste că acesta a încercat să soluționeze litigiul direct cu întreprinderea în cauză

o declarație din partea consumatorului că niciun alt organism de conciliere nu a fost implicat în caz, că nu a fost inițiată nicio procedură de mediere, că nu a fost depusă nicio declarație de creanță și că nu a fost depusă nicio cerere de somație de plată,

o cerere de decizie a comisiei,

semnătura consumatorului.

Cererea trebuie să fie însoțită de documentul sau de o copie (extras) a documentului la conținutul căruia consumatorul face referire ca probă, în special de declarația scrisă a întreprinderii prin care se respinge reclamația sau, în lipsa acesteia, de orice altă probă scrisă de care dispune consumatorul că s-a încercat concilierea solicitată.

În cazul în care consumatorul acționează prin intermediul unui reprezentant autorizat, autorizația trebuie să fie anexată la cerere.

Mai multe informații privind comisiile de conciliere sunt disponibile aici: http://www.bekeltetes.hu
Pentru mai multe informații privind comisiile de conciliere competente la nivel regional, faceți clic aici:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Datele de contact pentru fiecare dintre comisiile regionale de conciliere:

Comisia de conciliere a județului Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Adresa poștală: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Număr de telefon: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Website: www.baranyabekeltetes.hu

Comisia de arbitraj a județului Bács-Kiskun
Adresa: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Adresa poștală: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Numere de telefon: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Website: www.bacsbekeltetes.hu

Comisia de arbitraj Békés Vármegyei
Adresa: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Număr de telefon: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Website: www.bmkik.hu

Comisia județeană de arbitraj Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Website: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Comisia de conciliere din Budapesta
Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 111.
Adresa poștală: 1253 Budapest, Pf.:10.
Număr de telefon: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Website: bekeltet.bkik.hu

Comisia de arbitraj a județului Csongrád-Csanád
Adresă: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Număr de telefon: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Website: www.bekeltetes-csongrad.hu

Comisia județeană de conciliere Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Website: www.bekeltetesfejer.hu

Consiliul Județean de Arbitraj Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Număr de telefon: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Website: www.bekeltetesgyor.hu

Consiliul Județean de Arbitraj Hajdú-Bihar
Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Numere de telefon: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu
Website: www.hbmbekeltetes.hu

Comisia de conciliere a județului Heves
Adresa: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Adresa poștală: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Număr de telefon: 06-36-416-660/105 extensie
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Comisia de arbitraj a județului Jász-Nagykun-Szolnok
Adresa: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. etaj 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Website: www.jaszbekeltetes.hu

Comisia de conciliere a județului Komárom-Esztergom
Adresa: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Numere de telefon: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Telefon mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Comisia de arbitraj a județului Nógrád
Adresa: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Număr de telefon: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Website: www.nkik.hu

Consiliul de conciliere al districtului Pest
Adresa: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Număr de telefon: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Site web: http://panaszrendezes.hu/

Comisia de conciliere a județului Somogy
Adresa: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Număr de telefon: 06-82-501-000
E-mail: Nr: skik@skik.hu

Consiliul județean de arbitraj Szabolcs-Szatmár-Bereg
Adresa: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Număr de telefon: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Website: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Comisia de conciliere a județului Tolna
Adresa: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. etaj III.
Număr de telefon: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu; t-tiv@tmkik.hu

Consiliul Județean de Conciliere Vas Várm
Adresa: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Număr de telefon: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Website: www.vasibekelteto.hu

Comisia de conciliere a județului Veszprém
Adresa: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. parter 115-116.
Numere de telefon: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Website: www.bekeltetesveszprem.hu

Comisia de conciliere a județului Zala
Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Număr de telefon: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Website: www.bekelteteszala.hu

Procedura organismului de conciliere pentru persoanele care nu sunt consumatori

În conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor, un consumator este, de asemenea, o persoană care acționează în scopuri din afara ocupației sale independente și a activității sale economice, o organizație civilă, o persoană juridică religioasă, un condominiu, o asociație de locuințe, o microîntreprindere, o întreprindere mică și mijlocie, o microîntreprindere, o întreprindere mică și mijlocie, care cumpără, comandă, primește, utilizează, folosește sau este destinatarul unei comunicări comerciale sau al unei oferte referitoare la bunuri.

Consiliul de conciliere are dreptul de a verifica și de a investiga existența calității de consumator. Normele de procedură sunt reglementate de normele scrise în cadrul Consiliului de conciliere.

Platformă online de soluționare a litigiilor

Comisia Europeană a înființat un site internet pe care consumatorii se pot înregistra pentru a-și soluționa litigiile legate de cumpărăturile online prin completarea unui formular de cerere și evitarea procedurilor judiciare. Acest lucru va permite consumatorilor să își exercite drepturile fără a fi împiedicați, de exemplu, de distanță.

Dacă doriți să depuneți o plângere cu privire la un bun sau serviciu pe care l-ați cumpărat online și nu doriți neapărat să mergeți în instanță, puteți utiliza instrumentul online de soluționare a litigiilor.
Pe portal, dumneavoastră și comerciantul împotriva căruia v-ați plâns puteți alege împreună organismul de soluționare a litigiilor pe care doriți să îl abordați.

Platforma online de soluționare a litigiilor este disponibilă aici: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Drepturile de autor

În conformitate cu articolul 1 alineatul (1) din Legea LXXVI din 1999 privind dreptul de autor (denumită în continuare Legea privind dreptul de autor), site-ul web este considerat o operă protejată de dreptul de autor și, prin urmare, toate părțile sale sunt protejate de dreptul de autor. Legea privind dreptul de autor (Szjt. În conformitate cu articolul 16 alineatul (1) din Legea privind drepturile de autor, este interzisă utilizarea neautorizată a graficii, software-ului, programelor de calculator sau a oricărei alte aplicații care poate fi utilizată pentru a modifica site-ul web sau orice parte a acestuia. Orice material de pe site și din baza de date a acestuia poate fi reprodus, chiar și cu acordul scris al deținătorului drepturilor de autor, numai cu referire la site și cu menționarea sursei. Deținătorul drepturilor de autor este Energy4U Ltd.

Informații privind caracteristicile esențiale ale produselor

Pe site-ul web, informațiile privind caracteristicile esențiale ale bunurilor disponibile pentru cumpărare sunt prezentate în descrierile fiecărui bun.

Corectarea erorilor de introducere a datelor – Responsabilitatea pentru acuratețea datelor furnizate

În timpul procesului de comandă, veți avea întotdeauna posibilitatea de a modifica datele pe care le-ați introdus înainte de finalizarea comenzii (făcând clic pe butonul înapoi din browser se va deschide pagina anterioară, astfel încât să puteți corecta datele chiar dacă ați trecut deja la pagina următoare). Vă rugăm să rețineți că este responsabilitatea dumneavoastră să vă asigurați că datele pe care le introduceți sunt introduse corect, deoarece mărfurile vor fi facturate și livrate pe baza datelor pe care le-ați introdus. Vă rugăm să rețineți că o adresă de e-mail introdusă incorect sau un spațiu de stocare saturat în căsuța poștală pot duce la nelivrarea confirmării și pot împiedica încheierea contractului. În cazul în care clientul și-a finalizat comanda și descoperă o eroare în datele furnizate, acesta trebuie să inițieze modificarea comenzii sale cât mai curând posibil. Clientul poate notifica Vânzătorul cu privire la modificarea unei comenzi incorecte prin trimiterea unui e-mail de la adresa de e-mail furnizată la momentul comenzii sau prin apelarea Vânzătorului.

Utilizarea site-ului web

Nu este necesară înregistrarea pentru a face o achiziție.

Procesul de cumpărături

Selecția produselor

Faceți clic pe categoriile de produse de pe site pentru a selecta gama de produse dorită și produsele individuale din cadrul acesteia. Faceți clic pe fiecare produs pentru a găsi fotografia, numărul articolului, descrierea și prețul acestuia. Veți fi taxat la prețul afișat pe site atunci când efectuați o achiziție. Produsele sunt marcate cu o fotografie ilustrată. Vă rugăm să rețineți că nu putem fi considerați responsabili pentru eventualele erori tipografice sau informații incorecte!

Adăugați la coș

După selectarea unui produs, puteți face clic pe butonul “Adăugați în coș” pentru a adăuga orice număr de produse în coșul dvs., fără a avea obligația de a cumpăra sau de a plăti, deoarece adăugarea unui produs în coș nu constituie o ofertă.

Vă recomandăm să adăugați un produs în coșul de cumpărături chiar dacă nu sunteți sigur dacă doriți să îl cumpărați, deoarece în acest fel puteți vedea ce produse ați selectat în acest moment cu un singur clic și le puteți vizualiza și compara pe un singur ecran. Conținutul coșului de cumpărături poate fi modificat liber până la finalizarea comenzii prin apăsarea butonului “Comandă”, puteți elimina produse din coș după cum doriți, adăuga produse în coș după cum doriți sau modifica numărul de produse pe care doriți să le comandați.

Dacă adăugați produsul selectat în coșul de cumpărături, va apărea o fereastră separată cu textul “Produs adăugat la coș”. Dacă nu doriți să mai selectați niciun produs, faceți clic pe butonul “Adăugare în coș”! Dacă doriți să vizualizați din nou produsul selectat sau să adăugați un alt produs în coșul dvs. de cumpărături, faceți clic pe “Continuați cumpărăturile”!

Vezi coșul

Atunci când utilizați site-ul, puteți verifica în orice moment conținutul coșului de cumpărături făcând clic pe pictograma “Vizualizare coș” din partea de sus a site-ului. Aici puteți elimina produsele selectate din coș sau puteți modifica numărul de articole din coș. După ce faceți clic pe butonul “Actualizare coș”, sistemul va afișa informațiile pe care le-ați modificat, inclusiv prețul produselor pe care le-ați adăugat în coș.
Dacă nu doriți să selectați alte produse și să le adăugați în coșul dvs. de cumpărături, puteți continua cumpărăturile făcând clic pe butonul “Checkout”.

Introducerea datelor clienților

După ce apăsați butonul “Checkout”, conținutul coșului dvs. de cumpărături va fi afișat, precum și prețul total de achiziție pentru produsele pe care le-ați selectat. În caseta “Metoda de livrare”, trebuie să bifați căsuța care indică modul în care doriți să primiți produsul. În cazul livrării, sistemul va indica taxa de livrare, pe care trebuie să o plătiți atunci când plasați comanda.

Puteți introduce adresa dvs. de e-mail în caseta de text “Conectare” și numele dvs. complet, adresa și numărul de telefon în caseta de text “Date personale”. În caseta de text “Metoda de livrare”, sistemul stochează automat datele pe care le-ați introdus în “Informații de facturare”. Dacă solicitați livrarea la o altă adresă, vă rugăm să debifați caseta. În caseta de text “Comentariu”, puteți introduce orice informații suplimentare doriți.

Prezentare generală a ordinului

După completarea casetelor de text de mai sus, puteți face clic pe butonul “Următorul” pentru a selecta o metodă de plată în caseta “Metoda de plată”. Faceți clic pe “Următorul” pentru a examina din nou produsele selectate, pe care le puteți finaliza făcând clic pe “Comandă”. Comanda poate fi trimisă sub rezerva acceptării “Termenilor și condițiilor de cumpărare”.

Finalizarea comenzii (formularea unei oferte)

Dacă sunteți convins că conținutul coșului dvs. de cumpărături corespunde bunurilor pe care doriți să le comandați și că datele dvs. sunt corecte, puteți finaliza comanda făcând clic pe butonul “Plasați comanda”. Informațiile furnizate pe site nu constituie o ofertă din partea Vânzătorului de a încheia un contract. Pentru comenzile care fac obiectul prezentelor CGV, sunteți considerat a fi Ofertantul.

Făcând clic pe butonul “Comandă”, recunoașteți în mod expres că oferta dvs. va fi considerată ca fiind făcută și că declarația dvs. va fi supusă plății în cazul confirmării de către vânzător în conformitate cu prezentele CGC. Sunteți legat de oferta dvs. pentru o perioadă de 48 de ore. În cazul în care oferta dvs. nu este confirmată de vânzător în termen de 48 de ore, în conformitate cu prezentele CGV, sunteți eliberat de obligația de a licita.

Procesarea comenzilor, crearea contractelor

Comenzile sunt procesate în două etape. Puteți plasa comanda dvs. în orice moment. Veți primi mai întâi o confirmare automată a comenzii dvs., care înregistrează doar faptul că comanda dvs. a fost primită prin intermediul site-ului, dar această confirmare nu constituie acceptarea ofertei dvs. Dacă observați că notificarea prin e-mail de confirmare automată conține informații incorecte despre dumneavoastră (de exemplu, numele, adresa de livrare, numărul de telefon etc.), trebuie să ne informați imediat prin e-mail, împreună cu informațiile corecte. Dacă nu primiți e-mailul automat de confirmare în termen de 24 de ore de la plasarea comenzii, vă rugăm să ne contactați, deoarece este posibil ca comanda dvs. să nu fi fost primită din motive tehnice.

După trimiterea ofertei dumneavoastră, vânzătorul vă va confirma oferta printr-un al doilea e-mail. Contractul este încheiat atunci când e-mailul de confirmare trimis de vânzător devine disponibil pentru dvs. în sistemul dvs. de poștă electronică (a doua confirmare).

Procedura urmată în cazul coletelor nerecepționate

În cazul în care Clientul nu preia Bunurile comandate și livrate și nu notifică Vânzătorului intenția sa de a se retrage din contract în termen de 14 zile, fără a oferi motivele prevăzute de lege, acesta încalcă contractul încheiat cu Vânzătorul, în temeiul căruia este obligat să preia Bunurile și să accepte astfel prestația Vânzătorului. În acest caz, vânzătorul va încerca să livreze din nou bunurile, cu condiția ca acest lucru să poată fi convenit cu cumpărătorul, dar poate condiționa livrarea din nou de plata unei taxe de livrare. În cazul în care reluarea livrării eșuează sau nu poate fi convenită cu cumpărătorul deoarece cumpărătorul refuză să coopereze, vânzătorul are dreptul de a rezilia contractul cu cumpărătorul cu efect imediat pentru nerespectarea contractului și de a pretinde de la cumpărător costurile livrării eșuate și ale returnării ca penalitate. Părțile sunt de acord cu utilizarea e-mailului ca formă de comunicare utilizată de cumpărător la momentul comenzii pentru a rezilia contractul și stipulează că data notificării de reziliere este data la care scrisoarea de reziliere devine disponibilă în contul de e-mail al cumpărătorului.

Metode de plată

Plata cu cardul de credit (Stripe Inc.)

Sistemul de plată online Stripe este dezvoltat și operat de Stripe Inc.

Clienții care utilizează serviciul pot alege soluția de plată simplă și sigură Stripe pentru achizițiile online. Aceștia pot efectua apoi plata în mod obișnuit prin intermediul interfeței Stripe.

Procedura de plată este aceeași cu cea oferită de bănci în cadrul unui serviciu similar. În timpul serviciului, Stripe monitorizează în permanență tranzacțiile pentru a asigura securitatea utilizatorului și, prin urmare, a titularului cardului, și ajută la prevenirea evenimentelor neașteptate.

CARE SUNT ETAPELE TRANZACȚIEI?

Făcând clic pe butonul “Plătiți”, veți fi redirecționat către pagina de plată Stripe, unde puteți începe tranzacția introducând detaliile cardului dvs. de credit.

După introducerea datelor cardului, vă rugăm să verificați dacă acestea sunt corecte.

Procesarea tranzacției este inițiată în sistemele de procesare ale băncii.

De asemenea, veți fi notificat prin e-mail cu privire la rezultatul plății și veți fi redirecționat de Stripe către pagina magazinului online.

Pentru mai multe informații: www.stripe.com

Răscumpărare de la

Plata prin curier, numerar sau card de credit.

Transfer bancar

Plata în avans prin transfer bancar, livrarea la primirea plății.

Denumirea beneficiarului: Energy4U Kft.

Numărul contului bancar: 1173200223556777 (OTP Bank)

Comunicare: vă rugăm să scrieți numărul comenzii în comunicare (îl veți găsi în e-mailul de confirmare)

Metode de acceptare, taxe de acceptare

Serviciu de curierat Sprinter

Coletele sunt livrate la ușa dumneavoastră de Sprinter Courier. Acordăm o atenție deosebită ambalării sigure și oferim o garanție de livrare. Peste 50.000 Ft livrarea este gratuită. Costurile de livrare sub 50.000 Ft sunt de 3.500 Ft.

Taxa brută pentru plata ramburs este de 690 HUF.

Termen de livrare

Termenul general de livrare a comenzii este de maximum 30 de zile de la data confirmării comenzii. În caz de întârziere din partea vânzătorului, cumpărătorul are dreptul de a stabili o perioadă de grație. În cazul în care vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile în perioada de grație, cumpărătorul are dreptul de a denunța contractul.

Rezervă de drepturi, rezervă de proprietate

În cazul în care ați comandat anterior bunuri, dar nu le-ați primit în momentul livrării (cu excepția cazului în care v-ați exercitat dreptul de retragere) sau bunurile au fost returnate vânzătorului fără o indicație solicitată, vânzătorul va condiționa îndeplinirea comenzii de plata în avans a prețului de achiziție și a costurilor de livrare.

Vânzătorul poate reține livrarea bunurilor până când este convins că prețul bunurilor a fost plătit cu succes utilizând soluția de plată electronică (inclusiv în cazul bunurilor plătite prin transfer bancar, în cazul în care cumpărătorul transferă prețul de achiziție în moneda statului membru în care sunt vândute bunurile, iar vânzătorul nu primește suma integrală a prețului de achiziție și a cheltuielilor de livrare din cauza conversiei și a comisioanelor și costurilor bancare). În cazul în care prețul bunurilor nu a fost plătit integral, vânzătorul poate solicita cumpărătorului să suplimenteze prețul de cumpărare.

Vânzări în străinătate

Prin utilizarea site-ului web, vânzătorul nu face distincție între cumpărătorii de pe teritoriul Ungariei și cei din afara teritoriului Uniunii Europene. Cu excepția cazului în care se prevede altfel în prezentele TCG, vânzătorul va asigura livrarea/colectarea bunurilor comandate în Ungaria.

Dispozițiile prezentelor CGC se aplică, de asemenea, achizițiilor efectuate în afara Ungariei, cu condiția ca, în sensul prezentei clauze, un consumator să fie un resortisant al unui stat membru sau o întreprindere stabilită într-un stat membru care achiziționează bunuri sau servicii în Uniunea Europeană exclusiv în scopul consumului final sau în scopul utilizării acestora sau care acționează cu astfel de intenții, în conformitate cu dispozițiile regulamentului relevant. Un consumator este o persoană fizică care acționează în scopuri care nu fac parte din activitatea sa comercială, industrială, artizanală sau profesională.

Limba de comunicare și de cumpărare este în principal maghiara, vânzătorul nu este obligat să comunice cu cumpărătorul în limba statului membru al cumpărătorului.

Vânzătorul nu este obligat să respecte sau să informeze Cumpărătorul cu privire la orice cerințe necontractuale, cum ar fi etichetarea sau cerințele specifice sectorului, prevăzute în legislația națională a statului membru al Cumpărătorului în legătură cu bunurile în cauză.

Cu excepția cazului în care se specifică altfel, vânzătorul va aplica TVA maghiară tuturor bunurilor.

Clientul își poate exercita drepturile de executare în conformitate cu prezentele CGC.

În cazul plății electronice, plata se face în moneda specificată de vânzător,

Vânzătorul poate reține livrarea bunurilor până când este convins că prețul bunurilor și taxa de livrare au fost plătite cu succes și integral prin intermediul soluției de plată electronică (inclusiv în cazul bunurilor plătite prin transfer bancar, în cazul în care cumpărătorul transferă prețul de achiziție (taxa de livrare) în moneda statului membru al vânzătorului, iar vânzătorul nu primește suma integrală a prețului de achiziție din cauza conversiei și a comisioanelor și taxelor bancare). În cazul în care prețul bunurilor nu a fost plătit integral, vânzătorul poate solicita cumpărătorului să suplimenteze prețul de achiziție.

Pentru a livra bunurile, vânzătorul va oferi, de asemenea, aceleași facilități de livrare cumpărătorilor din afara Ungariei ca și cumpărătorilor din Ungaria.

În cazul în care cumpărătorul poate solicita livrarea bunurilor în Ungaria sau în orice alt stat membru al Uniunii Europene în conformitate cu CGC, cumpărătorul din afara Ungariei poate solicita, de asemenea, livrarea prin oricare dintre mijloacele de livrare indicate în CGC.

În cazul în care Cumpărătorul poate alege să ridice bunurile personal de la Vânzător în conformitate cu TCG, acest lucru poate fi utilizat și de Cumpărătorul care nu se află în Ungaria.

În caz contrar, cumpărătorul poate solicita ca bunurile să fie expediate în străinătate pe cheltuiala sa. Acest drept nu se aplică clienților maghiari.

Vânzătorul va îndeplini comanda după plata taxei de livrare, în cazul în care clientul nu plătește taxa de livrare către vânzător sau nu își organizează propria livrare până la data convenită în prealabil, vânzătorul va rezilia contractul și va rambursa clientului prețul de achiziție plătit în avans.

Informații pentru consumatori

Informații privind dreptul de retragere al consumatorului

În calitate de consumator, Codul civil. În conformitate cu articolul 8:1, alineatul 1, punctul 3, sunt considerate consumatori numai persoanele fizice care acționează în afara cadrului profesiei, activității independente sau activității lor comerciale, astfel încât persoanele juridice nu pot exercita dreptul de retragere fără a da motive!


Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a oferi un motiv în conformitate cu articolul 20 din Decretul guvernamental 45/2014 (26.II.). Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere

  1. Pentru un contract de vânzare de bunuri
  2. aa) la Aru,
  3. ab) în cazul vânzării mai multor bunuri, dacă livrarea fiecărui bun se face la un moment diferit, la bunurile livrate ultima dată,

de către consumator sau de către o terță parte, alta decât transportatorul, indicată de consumator, în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor de către consumator.

Nicio dispoziție din prezenta clauză nu aduce atingere dreptului consumatorului de a-și exercita dreptul de retragere în temeiul prezentei clauze în perioada cuprinsă între data încheierii contractului și data primirii bunurilor.

În cazul în care consumatorul a făcut o ofertă de încheiere a contractului, consumatorul are dreptul de a retrage oferta înainte de încheierea contractului, ceea ce înlătură obligația de a face o ofertă de încheiere a contractului.

Anunț de anulare, exercitarea dreptului de retragere sau de reziliere al consumatorului

Consumatorul își poate exercita dreptul prevăzut la articolul 20 din Decretul guvernamental 45/2014 (26.II.) prin intermediul unei declarații clare în acest sens sau prin utilizarea modelului de declarație care poate fi descărcat și de pe site-ul web.

Valabilitatea retragerii consumatorului

Se consideră că dreptul de retragere a fost exercitat în termenul prevăzut în cazul în care consumatorul își trimite declarația în termenul prevăzut.

În cazul retragerii sau rezilierii în scris, este suficient să trimiteți notificarea de retragere sau reziliere în termenul stabilit.

Sarcina de a dovedi că consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în conformitate cu prezenta dispoziție revine consumatorului.

Vânzătorul confirmă retragerea consumatorului pe un suport electronic la primirea acesteia.

Obligațiile vânzătorului în cazul retragerii de către consumator

Obligația de rambursare a vânzătorului

În cazul în care consumatorul se retrage din contract în conformitate cu articolul 22 din Decretul guvernamental 45/2014 (26.II.), vânzătorul rambursează suma totală plătită de consumator drept contravaloare, inclusiv costurile suportate în legătură cu executarea, inclusiv taxa de livrare, în termen de cel mult paisprezece zile de la luarea la cunoștință a retragerii. Vă rugăm să rețineți că această dispoziție nu se aplică costurilor suplimentare cauzate de alegerea unui alt mod de transport decât cel mai puțin costisitor mod de transport obișnuit.

Cum este obligat vânzătorul să ramburseze

În caz de retragere sau încetare în conformitate cu articolul 22 din Decretul guvernamental 45/2014 (26.II.), vânzătorul rambursează consumatorului suma returnată în același mod ca și metoda de plată utilizată de consumator. Sub rezerva consimțământului expres al consumatorului, vânzătorul poate utiliza o altă metodă de plată pentru rambursare, dar consumatorului nu i se va percepe nicio taxă suplimentară ca urmare a acestui fapt. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio întârziere datorată numărului de cont bancar sau adresei poștale incorecte și/sau inexacte furnizate de consumator.

Costuri suplimentare

În cazul în care consumatorul alege în mod explicit un alt mod de transport decât cel mai puțin costisitor mod de transport obișnuit, vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare care rezultă din aceasta. Într-un astfel de caz, vom fi obligați să rambursăm până la valoarea tarifelor de livrare standard indicate.

Dreptul de retenție

Vânzătorul poate reține orice sumă datorată consumatorului până când consumatorul a returnat bunurile sau a dovedit dincolo de orice îndoială rezonabilă că le-a returnat, în cazul în care acest lucru se întâmplă mai devreme. Nu suntem în măsură să acceptăm loturi trimise în numerar la livrare sau prin poștă.

În caz de retragere sau încetare a obligațiilor consumatorului

Returnarea bunurilor

În cazul în care consumatorul se retrage din contract în conformitate cu articolul 22 din Decretul guvernamental 45/2014 (26.II.), consumatorul returnează bunurile imediat, dar nu mai târziu de paisprezece zile de la data retragerii, sau le predă vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să primească bunurile. Se consideră că returnarea a fost efectuată în timp util dacă consumatorul returnează bunurile înainte de expirarea termenului limită.

Plata costurilor directe legate de returnarea bunurilor

Consumatorul suportă costul direct al returnării bunurilor. Bunurile trebuie returnate la adresa vânzătorului. În cazul în care consumatorul reziliază un contract de prestare a unui serviciu încheiat în afara spațiilor comerciale sau la distanță după începerea executării, acesta trebuie să plătească comerciantului o taxă proporțională cu serviciul prestat până la data notificării rezilierii către comerciant. Suma care trebuie plătită proporțional de către consumator se determină pe baza valorii totale a contraprestației prevăzute în contract, la care se adaugă impozitul. În cazul în care consumatorul dovedește că suma totală astfel determinată este excesivă, suma pro rata se calculează pe baza valorii de piață a serviciilor furnizate până la data rezilierii contractului. Vă rugăm să rețineți că nu suntem în măsură să acceptăm bunuri returnate prin ramburs sau prin poștă plătită.

Datoria consumatorilor pentru depreciere

Consumatorul este răspunzător pentru deprecierea care rezultă din utilizarea bunurilor dincolo de utilizarea necesară pentru a determina natura, caracteristicile și funcționarea acestora.

În cazul în care dreptul de retragere nu poate fi exercitat sau poate fi exercitat numai sub rezerva condițiilor prevăzute de legislația aplicabilă, clientul nu are dreptul de a utiliza produsul în scopuri de testare.

Dreptul de retragere nu poate fi exercitat în următoarele cazuri

Vânzătorul vă atrage în mod expres atenția asupra faptului că nu vă puteți exercita dreptul de retragere în cazurile prevăzute la articolul 29 alineatul (1) din Decretul Guvernului 45/2014 (II.26.):

după executarea integrală a serviciului, dar în cazul în care contractul impune consumatorului o obligație de plată, această excepție poate fi invocată numai dacă executarea a început cu consimțământul prealabil expres al consumatorului și dacă consumatorul știe că își va pierde dreptul de retragere odată ce întreprinderea a executat integral contractul;

în ceea ce privește bunurile sau serviciile ale căror prețuri sau tarife sunt supuse unor fluctuații care nu pot fi controlate de societatea de pe piața financiară și care sunt posibile chiar și în timpul perioadei stabilite pentru exercitarea dreptului de retragere;

pentru bunuri care nu sunt prefabricate, care au fost fabricate la instrucțiunile sau la cererea expresă a consumatorului sau pentru bunuri care sunt clar personalizate pentru consumator;

bunuri perisabile sau bunuri care își păstrează calitatea pentru o perioadă scurtă de timp;

pentru bunurile sigilate care nu pot fi returnate după deschidere după livrare din motive de sănătate sau igienă;

Bunuri care, prin natura lor, sunt inseparabil amestecate cu alte bunuri după livrare;

o băutură alcoolică a cărei valoare reală depinde de fluctuațiile pieței într-un mod care nu poate fi controlat de întreprindere și al cărei preț a fost convenit între părți la momentul încheierii contractului de vânzare, dar contractul nu este executat decât după 30 de zile de la încheierea contractului;

în cazul unui contract de prestare de servicii în care întreprinderea vizitează consumatorul la cererea expresă a acestuia pentru a efectua reparații urgente sau lucrări de întreținere;

vânzarea unei copii a unei înregistrări sonore sau video sau a unui program informatic în ambalaj sigilat, în cazul în care consumatorul a deschis ambalajul după livrare;

ziare, periodice și publicații periodice, cu excepția contractelor de abonament;

pentru contractele încheiate prin licitație publică;

pentru contractele de furnizare de servicii de cazare, transport, închiriere de mașini, catering sau activități de petrecere a timpului liber, cu excepția serviciilor de cazare, în cazul în care în contract a fost specificat un termen sau o perioadă de executare;

în ceea ce privește conținutul digital furnizat pe un suport netangibil, în cazul în care vânzătorul a început executarea cu consimțământul prealabil expres al consumatorului, iar consumatorul a recunoscut, în același timp cu acordarea acestui consimțământ, că își va pierde dreptul de retragere odată ce executarea a început și întreprinderea a trimis consumatorului o confirmare.

Informații privind garanțiile pentru produse și garanțiile de conformitate pentru contractele încheiate cu consumatorii

Această secțiune a Notei de informare a consumatorilor a fost elaborată în temeiul autorizației prevăzute la articolul 9 alineatul (3) din Decretul Guvernului 45/2014 (II.26.), în conformitate cu anexa 3 la Decretul Guvernului 45/2014 (II.26.)

Informațiile pentru consumatori se aplică numai clienților care sunt consumatori, regulile pentru nonconsumatori fiind stabilite într-un capitol separat.

Cerințe de performanță contractuală pentru contractele încheiate cu consumatorii

Cerințe de performanță contractuală pentru bunurile vândute în temeiul unui contract de consum în general și pentru bunurile care conțin un element digital

Bunurile și prestația trebuie să fie conforme cu cerințele Decretului guvernamental 373/2021 (30.VI.2021) la momentul executării.

Pentru ca executarea să fie considerată a fi conformă cu contractul, bunurile care fac obiectul contractului trebuie

sunt conforme cu specificațiile, cantitatea, calitatea, tipul și au funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici specificate în contract

să fie adecvat pentru orice scop specificat de consumator, adus la cunoștința vânzătorului de către consumator cel târziu la momentul încheierii contractului și acceptat de vânzător

să aibă toate accesoriile și manualele de utilizare specificate în contract, inclusiv instrucțiunile de instalare, instrucțiunile de instalare și asistența pentru clienți și

furnizează actualizările specificate în contract.

Pentru ca executarea să fie considerată a fi conformă cu contractul, bunurile care fac obiectul contractului trebuie

să fie adecvate scopurilor specificate pentru același tip de bunuri în codul de conduită aplicabil în absența unei dispoziții legale, a unui standard tehnic sau a unui standard tehnic

au cantitatea, calitatea, performanța și alte caracteristici, în special în ceea ce privește funcționalitatea, compatibilitatea, disponibilitatea, continuitatea și siguranța, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, așa cum este normal pentru bunuri de același tip, luând în considerare orice declarație publică, în special într-o reclamă sau pe o etichetă, a vânzătorului, a reprezentantului acestuia sau a oricărei alte persoane din lanțul de distribuție, privind caracteristicile specifice ale bunurilor

să aibă accesoriile și instrucțiunile la care consumatorul s-ar putea aștepta în mod rezonabil, inclusiv ambalajul și instrucțiunile de instalare; și

trebuie să corespundă caracteristicilor și descrierii bunurilor prezentate de întreprindere ca eșantion, model sau versiune de probă înainte de încheierea contractului.

Bunurile nu trebuie să fie conforme cu declarația publică de mai sus dacă vânzătorul dovedește că

nu cunoștea și nu trebuia să cunoască declarația publică

declarația publică a fost corectată în mod corespunzător până la momentul încheierii contractului; sau

declarația publică nu ar fi putut influența decizia titularului dreptului de a încheia contractul.

Cerințe contractuale de performanță pentru vânzarea de bunuri vândute în cadrul unui contract de consum

Se consideră că vânzătorul a executat defectuos în cazul în care defectul bunurilor se datorează instalării necorespunzătoare, cu condiția ca

  1. a) instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost efectuată de vânzător sau sub responsabilitatea acestuia; sau
  2. (b) instalarea urma să fie efectuată de consumator, iar instalarea incorectă este rezultatul unor deficiențe ale instrucțiunilor de instalare furnizate de vânzător sau, în cazul bunurilor care conțin elemente digitale, de furnizorul de conținut digital sau de servicii digitale.

În cazul în care contractul de vânzare prevede că bunurile urmează să fie puse în funcțiune de către vânzător sau sub responsabilitatea acestuia, se consideră că executarea a fost finalizată de către vânzător atunci când punerea în funcțiune este finalizată.

Dacă, în cazul bunurilor care conțin elemente digitale, contractul de vânzare prevede furnizarea continuă de conținut digital sau servicii digitale pentru o perioadă determinată, vânzătorul este răspunzător pentru un defect al conținutului digital al bunurilor dacă defectul apare sau devine evident în termen de doi ani de la livrarea bunurilor în cazul furnizării continue pentru o perioadă care nu depășește doi ani.

Cerințe contractuale de performanță pentru bunurile care conțin elemente digitale vândute în temeiul unui contract de consum

Pentru bunurile care conțin elemente digitale, vânzătorul trebuie să se asigure că consumatorul este informat și primește orice actualizări ale conținutului digital al bunurilor sau ale serviciului digital asociat bunurilor, inclusiv actualizări de securitate, care sunt necesare pentru a menține bunurile în conformitate cu contractul.

Obligația vânzătorului de a face disponibilă actualizarea în cazul în care contractul de vânzare

prevede o furnizare unică de conținut digital sau un serviciu digital, tipul și scopul bunurilor și al elementelor digitale, precum și circumstanțele specifice și natura contractului sunt cele la care consumatorul se putea aștepta în mod rezonabil; sau

prevede furnizarea continuă de conținut digital pentru o perioadă determinată, atunci, pentru furnizarea continuă pentru o perioadă de cel mult doi ani, aceasta trebuie să fie furnizată pentru o perioadă de doi ani de la data livrării bunurilor.

În cazul în care consumatorul nu reușește să instaleze actualizările furnizate într-un termen rezonabil, vânzătorul nu va fi răspunzător pentru defecțiunea bunurilor dacă aceasta se datorează exclusiv neaplicării actualizării relevante, cu condiția ca

  1. a) vânzătorul a informat consumatorul cu privire la disponibilitatea actualizării și la consecințele neinstalării acesteia de către consumator; și
  2. (b) eșecul consumatorului de a instala actualizarea sau instalarea incorectă a actualizării de către consumator nu se datorează lipsei instrucțiunilor de instalare furnizate de vânzător.

Executarea defectuoasă nu poate fi stabilită dacă, la momentul încheierii contractului, consumatorul a fost informat în mod specific că o anumită caracteristică a bunurilor diferă de cea descrisă aici, iar consumatorul a acceptat în mod expres această diferență la momentul încheierii contractului de vânzare.

Garanția accesoriilor

În ce cazuri vă puteți exercita dreptul la o garanție?

În cazul unei executări defectuoase de către vânzător, vă puteți îndrepta împotriva vânzătorului pentru executarea defectuoasă în conformitate cu dispozițiile Codului civil și, în cazul contractelor încheiate cu consumatorii, în conformitate cu dispozițiile Decretului guvernamental 373/2021 (30.VI.).

Ce drepturi aveți în cadrul unei cereri de garanție?

Puteți – la alegerea dumneavoastră – să faceți următoarele cereri de garanție:

Puteți solicita o reparație sau o înlocuire, cu excepția cazului în care una dintre acestea este imposibilă sau ar impune un cost suplimentar disproporționat vânzătorului în comparație cu orice altă solicitare pe care ați făcut-o. Dacă nu ați solicitat sau nu ați putut solicita repararea sau înlocuirea, puteți solicita o reducere proporțională a prețului sau, în ultimă instanță, vă puteți retrage din contract.

Puteți trece de la un drept de garanție la altul, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care aceasta a fost justificată sau vânzătorul a oferit un motiv pentru aceasta.

În cazul unui contract de consum, trebuie să se prezume, cu excepția cazului în care se dovedește contrariul, că defectul bunurilor și al bunurilor care încorporează elemente digitale a fost descoperit în termen de un an de la data executării contractului și era deja prezent la momentul executării bunurilor, cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura defectului.

În cazul bunurilor de ocazie, drepturile de garanție sunt, de obicei, diferite de normele generale. În cazul bunurilor second-hand, defectele de funcționare pot fi, de asemenea, luate în considerare, dar trebuie să se țină seama de circumstanțele în care cumpărătorul s-ar fi putut aștepta la apariția anumitor defecte. Ca urmare a îmbătrânirii, apariția anumitor defecte devine mai frecventă și nu se poate presupune că un bun second-hand poate fi de aceeași calitate ca bunurile nou achiziționate. Pe această bază, Cumpărătorul își poate exercita drepturile de garanție numai în ceea ce privește defectele care sunt suplimentare și independente de cele care rezultă din utilizare. În cazul în care Bunurile de ocazie sunt defecte, iar Clientul, în calitate de Consumator, a fost informat cu privire la acest lucru în momentul achiziției, Furnizorul nu va fi răspunzător pentru defectul cunoscut.

Vânzătorul poate refuza să aducă bunurile în conformitate cu contractul dacă repararea sau înlocuirea sunt imposibile sau ar duce la costuri suplimentare disproporționate pentru vânzător, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv valoarea bunurilor în starea lor inițială și gravitatea încălcării contractului.

Consumatorul are, de asemenea, dreptul de a solicita o reducere proporțională a contravalorii sau de a rezilia contractul de vânzare, în funcție de gravitatea încălcării contractului, dacă.

vânzătorul nu a efectuat reparația sau înlocuirea sau a efectuat-o, dar nu a respectat, în totalitate sau parțial, următoarele condiții

vânzătorul trebuie să asigure returnarea bunurilor înlocuite pe cheltuiala sa

în cazul în care repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care au fost puse în funcțiune în conformitate cu natura și destinația bunurilor înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau de înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și punerea în funcțiune a bunurilor furnizate ca înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau de punere în funcțiune.

a refuzat să facă bunurile conforme cu contractul

există o neexecutare repetată, în ciuda încercărilor vânzătorului de a aduce bunurile în conformitate cu contractul

defectul este atât de grav încât justifică reducerea imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului de vânzare; sau

vânzătorul nu s-a angajat să aducă bunurile în conformitate cu contractul sau este clar din circumstanțe că întreprinderea nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără un prejudiciu semnificativ pentru consumator.

În cazul în care consumatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare pe motiv de performanță defectuoasă, sarcina de a dovedi că defectul este nesemnificativ revine vânzătorului.

Consumatorul are dreptul de a reține partea rămasă din prețul de cumpărare, integral sau parțial, în funcție de gravitatea încălcării contractului, până când vânzătorul își îndeplinește obligațiile privind conformitatea executării și executarea defectuoasă.

Regula generală este că:

vânzătorul trebuie să asigure returnarea bunurilor înlocuite pe cheltuiala sa

în cazul în care repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care au fost puse în funcțiune în conformitate cu natura și destinația bunurilor înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau de înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și punerea în funcțiune a bunurilor furnizate ca înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau de punere în funcțiune.

Termenul rezonabil pentru repararea sau înlocuirea bunurilor se calculează de la data la care consumatorul a notificat întreprinderea cu privire la defect.

Consumatorul trebuie să pună bunurile la dispoziția comerciantului pentru a fi reparate sau înlocuite.

Reducerea contraprestației este proporțională dacă este egală cu diferența dintre valoarea bunurilor la care consumatorul are dreptul în cazul executării contractului și valoarea bunurilor primite efectiv de consumator.

Dreptul consumatorului de a rezilia contractul de vânzare poate fi exercitat prin intermediul unei declarații adresate vânzătorului prin care își exprimă decizia de reziliere.

În cazul în care neconformitatea se referă numai la o anumită parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare, iar condițiile de exercitare a dreptului de a rezilia contractul se aplică acestor bunuri, consumatorul poate rezilia contractul de vânzare numai în ceea ce privește bunurile neconforme, dar îl poate rezilia și în ceea ce privește orice alte bunuri achiziționate împreună cu acestea, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil ca consumatorul să păstreze numai bunurile conforme cu contractul.

În cazul în care consumatorul reziliază contractul de vânzare în întregime sau în ceea ce privește o parte din bunurile furnizate în temeiul contractului de vânzare, consumatorul trebuie.

consumatorul trebuie să returneze bunurile vânzătorului pe cheltuiala acestuia; și

vânzătorul trebuie să ramburseze consumatorului prețul de achiziție plătit pentru bunurile în cauză imediat ce a primit bunurile sau certificatul de returnare a bunurilor.

Care este termenul limită în care vă puteți revendica garanția?

Sunteți obligat să raportați defecțiunea imediat ce o descoperiți. Un defect notificat în termen de două luni de la descoperirea sa este considerat a fi fost notificat fără întârziere. Cu toate acestea, trebuie să rețineți că nu puteți pretinde niciun drept în temeiul unei garanții dincolo de termenul de prescripție de doi ani de la data executării contractului.

Perioada de limitare nu include partea din perioada de reparație în timpul căreia Cumpărătorul nu poate utiliza bunurile în scopul pentru care au fost destinate.

Pentru partea din bunuri afectată de înlocuire sau reparație, termenul de prescripție pentru cererea de înlocuire sau reparație începe să curgă din nou. Această regulă se aplică și în cazul în care un nou defect apare ca urmare a reparației.

În cazul în care obiectul contractului dintre consumator și întreprindere îl constituie bunurile second-hand, părțile pot conveni asupra unui termen de prescripție mai scurt; în acest caz, un termen de prescripție mai mic de un an nu poate fi convenit în mod valabil.

Împotriva cui puteți depune o cerere de despăgubire?

Puteți înainta o cerere de garanție împotriva vânzătorului.

Care sunt celelalte condiții pentru exercitarea drepturilor dumneavoastră în temeiul garanției?

În termen de un an de la data executării, puteți solicita o garanție de înlocuire a bunurilor fără altă condiție decât aceea că ați notificat defectul, dacă dovediți că bunurile au fost furnizate de vânzător. Cu toate acestea, după un an de la data executării, veți avea sarcina de a dovedi că defectul pe care l-ați descoperit exista la momentul executării.

Garanția produsului

În ce cazuri vă puteți exercita dreptul la o garanție a produsului?

În cazul unui defect al unui articol mobil (bunurile), puteți, la alegerea dvs., să solicitați despăgubiri în temeiul garanției pentru accesorii sau al garanției pentru produs.

Ce drepturi aveți în cadrul unei cereri de garanție pentru un produs?

Ca o cerere de garanție a produsului, puteți solicita doar repararea sau înlocuirea bunurilor defecte.

În ce cazuri bunurile sunt considerate defecte?

Bunurile sunt defecte dacă nu îndeplinesc cerințele de calitate în vigoare la momentul introducerii lor pe piață sau dacă nu au caracteristicile descrise de producător.

Care este termenul limită până la care puteți solicita garanția produsului?

Aveți la dispoziție doi ani de la data la care bunurile au fost introduse pe piață de către producător pentru a face o cerere de garanție a produsului. După această perioadă, pierdeți acest drept.

Împotriva cui și în ce alte condiții vă puteți revendica garanția produsului?

Vă puteți exercita dreptul de a revendica garanția produsului numai împotriva producătorului sau distribuitorului obiectului mobil. Trebuie să dovediți că bunurile sunt defecte pentru a face o cerere de garanție a produsului.

În ce cazuri producătorul (distribuitorul) este scutit de obligația sa de garanție a produsului?

Producătorul (distribuitorul) este scutit de obligația sa de garanție a produsului numai dacă poate dovedi că:

a fabricat sau a introdus bunurile pe piață în cursul activității sale sau

defectul nu era detectabil în conformitate cu stadiul științei și tehnologiei la momentul introducerii pe piață; sau

defectul Produselor rezultă din aplicarea unei legi sau a unei cerințe obligatorii a unei autorități publice.

Producătorul (distribuitorul) trebuie să dovedească un singur motiv pentru scutire.

Vă rugăm să rețineți că nu puteți solicita în același timp o garanție pentru accesorii și o garanție pentru produs pentru același defect. Cu toate acestea, în cazul în care cererea de garanție pentru produs este acceptată, vă puteți prevala de cererea de garanție pentru accesorii împotriva producătorului pentru bunurile înlocuite sau piesa reparată.

Stare bună

În ce cazuri vă puteți exercita dreptul la o garanție?

În conformitate cu Decretul guvernamental 151/2003 (IX. 22.) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de consum durabile, vânzătorul este obligat să ofere o garanție pentru vânzarea de bunuri de consum durabile noi (de exemplu, bunuri tehnice, unelte, mașini) enumerate în anexa 1 la decret, precum și accesoriile și componentele acestora (denumite în continuare – în această secțiune – în mod colectiv bunuri de consum) în domeniul de aplicare specificat în acesta.

În plus, vânzătorul poate, de asemenea, să ofere în mod voluntar o garanție, caz în care cumpărătorul, fiind consumator, trebuie să primească o declarație de garanție.

Declarația de garanție trebuie să fie furnizată consumatorului pe un suport durabil, cel târziu în momentul livrării bunurilor.

Aceasta trebuie să fie indicată în declarația de garanție:

o declarație clară că, în cazul unei performanțe defectuoase a bunurilor, consumatorul are dreptul de a-și exercita gratuit drepturile legale de garanție și că aceste drepturi nu vor fi afectate de garanție

numele și adresa persoanei răspunzătoare pentru garanție

procedura care trebuie urmată de consumator pentru executarea garanției

identificarea bunurilor cărora li se aplică garanția; și

termenii garanției,

prețul de achiziție al bunurilor.

Care sunt drepturile dumneavoastră și care este termenul limită în cazul unei garanții obligatorii?

Dreptul de a sta în picioare

Clientul poate, pe baza dreptului său la garanție, să solicite repararea sau înlocuirea, să solicite o reducere a prețului în cazurile prevăzute de lege sau, în cele din urmă, să se retragă din contract în cazul în care debitorul nu s-a angajat să repare sau să înlocuiască bunurile, nu își poate îndeplini obligația într-o perioadă de timp rezonabilă fără a aduce atingere intereselor beneficiarului sau în cazul în care interesul beneficiarului pentru reparare sau înlocuire a încetat.

Cumpărătorul poate, de asemenea, la alegerea sa, să depună cererea de reparație direct la sediul central al vânzătorului, la orice sediu, sucursală sau serviciu de reparații indicat de vânzător pe biletul de garanție.

Termen de validare

Cererile de garanție pot fi executate în timpul perioadei de garanție, perioada de garanție este în conformitate cu Decretul Guvernului 151/2003 (IX. 22.):

un an pentru un preț de vânzare egal sau mai mare de 10 000 HUF, dar nu mai mare de 100 000 HUF,

doi ani pentru un preț de vânzare care depășește 100 000 HUF, dar nu depășește 250 000 HUF,

Trei ani peste prețul de vânzare de 250 000 HUF.

Nerespectarea acestor termene va duce la pierderea drepturilor, dar în cazul reparării bunurilor de consum, perioada de garanție va fi prelungită de la data livrării pentru reparație cu perioada în care clientul nu a putut utiliza bunurile de consum conform destinației din cauza defectului.

Perioada de garanție începe la data livrării bunurilor de consum către client sau, dacă instalarea este efectuată de vânzător sau de agentul acestuia, la data instalării.

În cazul în care bunurile de consum sunt puse în funcțiune de către client după șase luni de la data livrării, perioada de garanție începe la data livrării bunurilor de consum.

Norme privind tratamentul unei cereri de garanție

În ceea ce privește repararea, vânzătorul va depune toate eforturile pentru a efectua reparația în termen de 15 zile. Termenul de reparație începe să curgă de la data primirii bunurilor de consum.

În cazul în care durata reparației sau înlocuirii depășește cincisprezece zile, vânzătorul trebuie să informeze cumpărătorul cu privire la durata preconizată a reparației sau înlocuirii.

În cazul în care, în timpul perioadei de garanție, prima reparație a bunurilor de consum de către vânzător stabilește că bunurile de consum nu pot fi reparate, vânzătorul va înlocui bunurile de consum în termen de opt zile, cu excepția cazului în care cumpărătorul a convenit altfel. În cazul în care bunurile de consum nu pot fi înlocuite, vânzătorul rambursează cumpărătorului, în termen de opt zile, prețul de achiziție indicat pe dovada de plată a prețului bunurilor de consum prezentată de consumator, și anume pe factura sau chitanța emisă în temeiul Legii TVA.

Prin acceptarea TCG, clientul este de acord că informațiile îi pot fi furnizate prin mijloace electronice sau prin orice alt mijloc care poate fi utilizat pentru a dovedi primirea de către client.

În cazul în care vânzătorul nu este în măsură să repare bunurile de consum în termen de 30 de zile:

în cazul în care clientul a fost de acord cu acest lucru, reparația poate fi efectuată la o dată ulterioară; sau

în cazul în care clientul nu este de acord cu efectuarea ulterioară a reparației sau nu a făcut o declarație în acest sens, bunurile de consum trebuie înlocuite în termen de opt zile de la expirarea perioadei de 30 de zile fără rezultat; sau

în cazul în care clientul nu este de acord cu efectuarea ulterioară a reparației sau nu a făcut o declarație în acest sens, dar bunurile de consum nu pot fi înlocuite, prețul de vânzare de pe factura sau chitanța pentru bunurile de consum trebuie rambursat clientului în termen de opt zile de la expirarea perioadei de 30 de zile fără rezultat.

În cazul în care bunurile de consum se defectează pentru a patra oară, clientul are dreptul:

vânzătorului pentru o cerere de reparație; sau

în locul cererii de rectificare, să solicite vânzătorului reducerea proporțională a prețului de cumpărare, în conformitate cu secțiunea 6:159 alineatul (2) litera (b) din Legea V din 2013 privind Codul civil; sau

ca bunurile de consum să fie reparate sau corectate în alt mod pe cheltuiala vânzătorului în locul cererii de reparație în conformitate cu secțiunea 6:159 (2) (b) din Legea V din 2013 privind Codul civil sau

în cazul în care cumpărătorul nu exercită sau nu a declarat aceste drepturi (reparație, reducere de preț și alte remedii pe cheltuiala vânzătorului), bunurile de consum trebuie înlocuite în termen de 8 zile, iar dacă bunurile de consum nu pot fi înlocuite, prețul de vânzare indicat pe factura sau chitanța pentru bunurile de consum trebuie rambursat în termen de 8 zile.

Bunurile de consum care fac obiectul garanției obligatorii în temeiul Decretului guvernamental 151/2003, care sunt fixe sau care cântăresc mai mult de 10 kg sau nu pot fi transportate ca bagaj de mână în transportul public, cu excepția vehiculelor, trebuie reparate la locul de utilizare. În cazul în care reparația nu poate fi efectuată la locul de utilizare, demontarea, instalarea, îndepărtarea și returnarea se efectuează de către întreprindere sau, în cazul unei cereri de reparație adresate direct reparatorului, de către reparator.

Excepții de la garanție

Regulile de la rubrica “Reguli de gestionare a unei cereri de despăgubire” nu se aplică bicicletelor electrice, scuterelor electrice, quad-urilor, motocicletelor, mopedelor, autoturismelor, rulotelor, rulotelor, rulotelor cu remorcă, remorcilor și ambarcațiunilor motorizate.

Cu toate acestea, pentru aceste bunuri, vânzătorul se va strădui, de asemenea, să îndeplinească cererea de reparație în termen de 15 zile.

Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește cincisprezece zile, vânzătorul trebuie să informeze cumpărătorul cu privire la durata preconizată a reparației sau înlocuirii.

Care este relația dintre garanții și alte drepturi de garanție?

Garanția este în plus față de drepturile de garanție (garanția produsului și a accesoriilor), diferența fundamentală dintre drepturile generale de garanție și garanție este că sarcina probei este mai redusă pentru consumator în cazul garanției.

Angajamentul de garanție voluntară al vânzătorului nu trebuie să conțină, pe perioada garanției obligatorii, condiții mai puțin favorabile pentru consumator decât drepturile acordate de normele privind garanțiile obligatorii. Cu toate acestea, după această perioadă, condițiile garanției voluntare pot fi stabilite în mod liber, dar garanția nu poate afecta drepturile legale ale consumatorului, inclusiv cele bazate pe garanția implicită.

Cerere de înlocuire în termen de trei zile lucrătoare

În cazul vânzărilor prin intermediul unui magazin online, se aplică, de asemenea, cerința de schimb în trei zile lucrătoare. O cerere de înlocuire în termen de trei zile lucrătoare este posibilă pentru bunurile noi de folosință îndelungată reglementate de Decretul guvernamental 151/2003 (22.IX.), conform căruia, dacă o cerere de înlocuire este depusă în termen de 3 zile lucrătoare, vânzătorul trebuie să interpreteze acest lucru ca însemnând că bunurile erau deja defecte la momentul vânzării și trebuie să le înlocuiască fără alte formalități.

Când este eliberat vânzătorul de obligația sa de garanție?

Vânzătorul va fi exonerat de obligația sa de garanție numai dacă dovedește că cauza defectului a apărut după executare.

Vă rugăm să rețineți că nu puteți face o cerere de garanție și o cerere de garanție sau o cerere de garanție a produsului și o cerere de garanție pentru același defect în același timp, dar veți avea drepturi în temeiul garanției indiferent de drepturile de garanție.

Informații privind garanția produselor și garanția de conformitate a bunurilor pentru clienții care nu sunt consumatori

Norme generale privind drepturile aferente garanțiilor accesorii

Un cumpărător care nu este un consumator poate, la alegerea sa, să formuleze următoarele cereri de garanție:

Puteți solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care una dintre acestea este imposibilă sau ar impune un cost suplimentar disproporționat vânzătorului în comparație cu orice altă solicitare pe care ați făcut-o. În cazul în care nu ați solicitat sau nu ați putut solicita repararea sau înlocuirea, puteți solicita o reducere proporțională a prețului sau cumpărătorul poate repara sau înlocui defectul pe cheltuiala vânzătorului sau, în ultimă instanță, se poate retrage din contract.

Puteți trece de la un drept de garanție la altul, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care aceasta a fost justificată sau vânzătorul a oferit un motiv pentru aceasta.

În cazul bunurilor de ocazie, drepturile de garanție sunt, de obicei, diferite de normele generale. În cazul bunurilor second-hand, defectele de funcționare pot fi, de asemenea, luate în considerare, dar trebuie să se țină seama de circumstanțele în care cumpărătorul s-ar fi putut aștepta la apariția anumitor defecte. Ca urmare a îmbătrânirii, apariția anumitor defecte devine mai frecventă și nu se poate presupune că un bun second-hand poate fi de aceeași calitate ca bunurile nou achiziționate. Pe această bază, Cumpărătorul își poate exercita drepturile de garanție numai în ceea ce privește defectele care sunt suplimentare și independente de cele care rezultă din utilizare. În cazul în care Bunurile de ocazie sunt defecte, iar Clientul, în calitate de Consumator, a fost informat cu privire la acest lucru în momentul achiziției, Furnizorul nu va fi răspunzător pentru defectul cunoscut.

În cazul cumpărătorilor care nu sunt consumatori, perioada de valabilitate a dreptului de a solicita despăgubiri în temeiul garanției este de 1 an, începând cu data livrării.

Garanție și garanție

Garanțiile produselor și garanțiile obligatorii sunt disponibile numai pentru clienții care sunt consumatori.

În cazul în care vânzătorul oferă în mod voluntar o garanție pentru bunuri, vânzătorul va indica acest lucru separat la achiziționarea bunurilor.

În cazul în care producătorul oferă o garanție a producătorului pentru bunuri care acoperă și cumpărătorii care nu sunt consumatori, această garanție poate fi solicitată direct de la producător.